Dagindeling
Onze dagindeling
7.30 – 9.00 |
Kinderen worden gebracht op de opvang. Er is tijd voor een overdracht, een praatje en we nemen afscheid van papa of mama. |
9.00 |
We gaan met zijn allen aan tafel voor het eten van fruit en we drinken sap, water of thee. Na het eten zingen we met z’n allen gezellig nog wat liedjes of lezen een boekje. |
9.30 |
Rond deze tijd gaan de meeste kleintjes naar bed voor een slaapje. |
10.00 |
Er is tijd voor de oudere kinderen om een activiteit te doen. Dit kan zijn iets knutselen, een spelletje, een uitstapje en het maandthema van KIKI komt aan bod. Ook is er tijd om vrij te spelen en gaan we met de kinderen naar buiten. De baby’s krijgen hun flesje vaak rond deze tijd(afhankelijk van zijn eigen schema). Na het flesje zorgen wij voor een persoonlijk momentje. Even kletsen en nog even knuffelen na de fles en ruimte voor een boertje. |
11.00 |
Verschoonronde. Ook de zindelijke kinderen gaan nog even naar de wc en wassen hun handen voor we aan tafel gaan.
|
11.30 |
We gaan met zijn allen aan tafel voor de lunch. De grotere kinderen helpen ons met de tafel dekken en mogen zelf hun brood smeren.
|
12.30 |
De oudere kinderen die nog slapen gaan naar bed. Voor de baby’s die wakker zijn is er een moment voor een knuffel, samen een boekje lezen of een activiteit. Bij de grotere kinderen die niet meer slapen zullen wij ervoor zorgen dat zij wel hun rust pakken als ze dit nodig hebben. Dit doen we door bijvoorbeeld het lezen van een boekje, een rustig spelletje enz.
|
15.00 |
Verschoonronde. De kinderen die geslapen hebben, zijn inmiddels weer wakker of worden rond deze tijd wakker. De baby’s gaan vaak rond deze tijd weer naar bed.
|
15.15 |
Met zijn allen aan tafel voor het eten van een cracker/koekje/rozijntjes en het drinken van sap, water of thee.
|
16.00 |
Ruimte voor een activiteit of vrij spel. |
16.00 – 18.00 |
Kinderen worden opgehaald van de opvang. Er is tijd voor een overdracht en een praatje. Het kind kan zijn knutsel of bouwwerk aan zijn papa of mama laten zien en vertellen wat hij allemaal beleeft heeft. |